A chip-hangolás előnyei és hátrányai benzines és dízelmotoroknál. Motor chip tuning: szükség van rá? Előnyei és hátrányai az autó villogása

8.rész

A harmadik fél hangoló cégei eléggé durvaak.

Általános szabály, hogy a kész autót a hatalomállványhoz vezetik, és elvégzik az úgynevezett leképezést - a gyári programban keresnek olyan adatokat, amelyek ellenőrzik a motor működését, majd elvégzik saját beállításokat. A munka mennyisége természetesen a vezérlőparaméterek számától függ. Egyszerű motorokban ez a gyújtás és az üzemanyag-szállítás ideje. A BMW motorban a szelep változó időzítése, a szelep emelése és a szívócsatorna hossza változtatja őket. Mindezen értékeknek együttesen meg kell változniuk, és meglehetősen nehéz beilleszkedni munkájukba. Ezenkívül maga a motorvezérlő egység merev módon csatlakoztatható más vezérlőegységekhez, például az aktív biztonsági rendszerhez és a sebességváltóhoz. Ebben az esetben az egyik mondatban a kiigazítások szükségesek a többi mondatban. Az új "hét" BMW-n 80 ilyen blokk található. Nyilvánvaló, hogy ez magyarázza azt a tényt, hogy még senki sem lépett be a motor "agyába".

 

Mit fog kapni az autótulajdonos, aki úgy dönt, hogy pénzt költ egy jó minőségű motor hangoló chipre?

A természetes szívómotorokkal minden egyszerű. "Amit a szoftverértékesítők ígérnek" - mondja Ilja Surov, a CarTuning hangolóközpont tulajdonosa "a gyakorlatban lehetetlen a természetesen szívott motorok teljesítményét több mint 5-7% -kal növelni, ha a vezérlőegységet egyszerűen villogják". Nyilvánvaló, hogy egy hétköznapi sofőr valószínűleg nem veszi észre ilyen növekedést. De a turbófeltöltős motorok feltöltési nyomásának növelésével kézzelfogható teljesítménynövekedést érhet el.

 

Piacunkban rengeteg ajánlat található a feltöltött és a légköri motorok "újraírásához". És itt meglehetősen furcsa helyzet merül fel. Egyrészről az autógyárak viszonteladói negatívan gondolkodnak a chip tuning iránt, azzal fenyegetve, hogy ha a gyári programot megváltoztatják, akkor az autót eltávolítják a garancia alól. Másrészről, sok hivatalos kereskedő, akikre valójában a gépjárműtulajdonos egy jótállási ügyben intézi, felajánlja a hangoskészletek telepítését erőteljesen és főleg, teljes felelősséget vállalva az átalakításért.

 

Igor Belotserkovsky, a Volkswagen Group Rus szerviz részlegének alkalmazottja az autógyárak helyzetét az ügyfelekkel való gondoskodással magyarázza. "Véleményünk szerint az ügyfél csak veszít a hangolásból" - mondja Belotserkovsky. - A hangolóprogramok telepítői azt állítják, hogy javítani lehet a gyári terméket anélkül, hogy egyes jellemzőket befolyásolna. Ez nem igaz. A teljesítmény növekedése elsősorban az olajteljesítmény romlásához és az erőátviteli egyensúlyhiányhoz vezet. Ennek eredményeként az emberek fizetnek a hangolásért azáltal, hogy csökkentik a teljes erőforrást. "

 

 

Az a tény, hogy a "Volkswagen" turbófeltöltéssel ellátott 20-szelepes 1.8T-ját a Passaton 150 liter kapacitással töltötték fel. Igor Belotserkovsky az alábbiakban kommentálta: "Az Audi készíti el a motort, az Audi és felel az erőforrásért." Ugyanakkor Belotserkovsky elmondta, hogy nem kevesebb, mint 20 vállalat kiadja a VW agy programját. "Az ilyen programok telepítőitől szeretnénk látni a felülvizsgálati tanúsítványt, amely megjelöli a fő paramétereket és a becsült erőforrást, valamint a telepítők jótállási kötelezettségeit." (Mellesleg, a kiváló minőségű szoftverek megkülönböztető tulajdonsága az, hogy nem lehet észlelni az "újrahasznosítás" tényét.) Miért van szükség a szolgáltató szolgálatoknak ilyen útlevélre, csak az erőforrás-nyilvántartásokra lehet kitalálni - elvégre az autógyár adatai az autójainak "nagyjavítása" előtti kilométeróra vonatkozóan egyszerűek nem adja meg a halandóknak.

 

Kész megoldások a motor chip-hangolásához

Hasonló véleményt adott ki Kirill Kolesov a BMW-től: „Ügyfeleink gyakran vásárolnak egy szettet egy BMW X5-hez, meghajtó turbinával és karosszériával. Általános szabály azonban, hogy egy idő után a turbina szétszerelését kérik: kb. Egy év elteltével zajok, ütések, testcsapások kezdődnek, ami természetes, ha a testet a kiszámítottnál nagyobb mértékben terhelik. A nagymotoros autóknak megvannak a maga problémáik: általában automata sebességváltóval vannak felszerelve. Adataim szerint az automatikus sebességváltók 20% -os nyomatéktartalékkal készülnek. A motorra telepített töltő képes nagyobb nyereséget elérni. "

 

Éppen ellenkezőleg, az Avtoganza hangoló osztályának vezetője, Gennadi Barmenkov úgy véli, hogy a jó minőségű chip hangolás ártalmatlan az autó számára: „A nem gyári legális szoftver megváltoztatja a motor paramétereit a gyártó által meghatározott korlátok között. Az embernek joga van agresszív vezetést folytatni az alapprogrammal, a motort maximális fordulatszámon forgatva. Ha nem változtatjuk meg ezt a felső határt, akkor minden, ami a motorral történik, gyári probléma. " Barmenkov szerint a tanszék fennállása két évig nem volt panasz az alkatrészek korai meghibásodásáról.

 

"Ha a feladat nem az autó felkészítése a versenyre, akkor az ügyféllel az ésszerűség törvény lép hatályba" - mondja a hangoló.

 

A standard felszerelés maximális megőrzése és a garanciavállalás mellett a vezérlőegység átprogramozása elegendő a teljesítmény növeléséhez. Általában a normál chip-hangolást a városfejlesztés irányítja a fejlesztők számára - ha szeretné, akkor "megragadhatja", de másrészt a fogyasztás és a káros kibocsátások sem növekednek - a programunk, amelyet használunk, TUV-tanúsítással rendelkezik, tehát a kipufogógáz megfelel a szabványoknak Euro IV ".

 

Ilya Surov szerint a kiváló minőségű szoftver valóban lehetővé teszi a motor számára, hogy megfeleljen a szabványoknak, de a gyártó által nem meghatározott előírásoknak: „Egyes üzemmódokban a kibocsátás mindig 0,1–0,3% -kal növekszik. Természetesen egy ilyen kipufogógáz nem közelíti meg a jogszabályaink által meghatározott határértéket. " Az állítást, miszerint a villogás nem befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást, Ilya Surov elvben nem tartja teljesen helyesnek - bármennyire is tökéletes a program, a sofőr, tudván, hogy az autója "feltöltött", önkéntelenül más módokban is vezet, ami elkerülhetetlenül növekedéshez vezet benzinfogyasztás.

 

Most a kérdés pénzoldaláról. Az importált szoftver ára 450 USD. A program újratelepítése után a tulajdonosnak joga van számolni a kapacitás további 20-30% -ával. Ha lehunja a szemét a megnövekedett sebességváltó terhelésekkel, megnyugodhat ezen. A légköri motorral felszerelt autók tulajdonosai valószínűleg nem fognak örömet szerezni egyetlen "újrahasznosítás" révén. Ilya Surov szerint egy természetes szívóautó jó módosítása 20 000 dollár áron általában körülbelül 4000 dollárt von a tulajdonos zsebéből. Ha ezt az összeget hozzáadjuk az autó kezdeti költségéhez, valószínűleg bölcsebb egyszerűen megvásárolni egy erősebb autót. És ne zavarja magát felesleges problémákkal. És a gép "feje" - nem szabványos programok.

 

Címkék: chiptuning