Chiptuning Diesel és minden ami körülötte van

Chiptuning diesel v. dízelmotor optimalizálás – A dízelválság és ami körülötte van


Mi van abban az esetben, ha néhány embernek, csoportnak szemében a dízel autó és a dízel chiptuning egyfajta negatív gondolat lesz. Nézzünk szét jobban a témában.

 

Nincs kétség afelől, hogy a jövőben, nagyon képben lesznek a VW dízel botránnyal kapcsolatban. Képben lesznek az autóipart és az európai gyárakat megrengető botrányokkal kapcsolatban, amikor is a VW csoport dízelmotorjai olyan chiptuningot kaptak a fejlesztési fázisban, melyek érzékelték az autó tesztpadra kerülését. Ekkor ugyanis olyan értékeket mutattak, mely tökéletesek voltak az előírásoknak, de a botrány onnan fakadt, hogy a széria gyártmányokba is belekerült ez az optimalizálás.

Ennek hatásai még ma is érződnek.

 

Néhány környezetvédelmi szervezet még manapság is üti a vasat és kiszolgálja azoknak az érdekeit, akik támogatják őket. Ilyen akció, amikor a tudományosságot nélkülöző mérések eredményét kürtölik szét a világban, aminek a látványosan rossz értékeit gyorsan felkapja a civil sajtó.

 

A 2018-ban, több európai városban végzett kipufogó gáz elemzéseknek közük nem volt az azonos mérési körülményekhez, a változók között szerepeltek az utak, a hőmérséklet, a bemelegített vagy most beindított autók és sorolhatnánk a szenzáció hajhász mérés változóit.

 

A dízeleket ért fekete propaganda kampány eredménye, hogy Magyarországon és az Európai Unióban is, már látható mértékben csökkentek a dízel motorral szerelt új autók eladásai. Az új, 2018 szeptemberében bevezetendő mérési módszer (WLTP) szigorúságának köszönhetően, a benzin motoros autókat is részecske szűrővel kell szerelni.

 

Mielőtt ön mint dízel autó tulajdonos kezdené rosszul érezni magát, miután optimalizáltatta a turbódízelét, és az ésszel végzett dízel chiptuninggal tisztábbá és erősebbé változtatta autóját, pár információ, amit kevésbé harsog a média.

 

Tom de Castella, BBC-s újságíró (nem autós szakíró), kibérelte az autóra szerelhető emisszió mérőt és megmérte az apja 2009-es dízel Škoda Octaviájának és saját Golf III-nak a nitrogén-oxid kibocsátását. Ezt követően összevetették az eredményeket a korábban lemért vadiúj dízel Nissan Qasqai-al, tippeljenek melyik autónak voltak jobb eredményei a vizsgálaton? Kínos, de a Škodának...

 

Egy másik angol példa, a Londonban 2003-ban bevezetett dugódíj után tisztább lett-e a világváros levegője? Hát nem... Van pár dolog a környezetvédelem témájában, amely elgondolkodásra késztet. Az egyik gyöngyszem, hogy Németországban, ahol zöldek elérték, hogy bezárják az atomerőműveket, mostanság miket nyitnak?

 

A rendkívül zöld, "könnyen" visszaalakítható külszíni lignit és barnaszén bányákat, amivel a szén erőműveket tudják táplálni...

Ez csak pár lyuk a környezetvédelem pajzsán, ami mutatja, ez a terület is inkább lobbi harcok színhelye. Az autót azért könnyű rugdalni, mert szem előtt van, a környezet szennyezés 30 százalékárt felelős energia termelést és a 19 százalékos ipart már kevésbé trendi szidni. Az autók és furgonok 13 százaléknyit szennyeznek...     

 

Ezért ha belefut az olvasó, a fenti botrány miatt jó árasított korszerű dízelautóba – amire lehet esély –  akkor nyugodtan éljen a lehetőséggel, mert a környezetvédelmi normáknak megfelelő. Ez után viheti a motor optimalizálásra, mert a dízel chiptuning arany középúton művelve, kevésbé szennyez.

Ehhez elég csak megnézni az optimalizáció szónak a jelentését, ami annyit tesz, hogy tökéletesítés, finomítás, a legjobb hatásfokra törekvés vagy a legjobb hatásfokra beállít. Elmond mindent a chiptuningról és a turbódízelek optimalizálásról.